Başkan Erdoğan Denizli iş dünyasının beklenti öneri ve istekleri Ankara’ya iletti

DTO Başkanı Uğur Erdoğan, üyelerinin sektörleriyle ilgili istek, öneri, talep ve görüşlerinden oluşan bir dosyayı Ticaret Bakanı Mehmet Muş’a takdim etti.

DENİZLİ TİCARET ODASI 28.04.2022, 23:28
Başkan Erdoğan Denizli iş dünyasının beklenti öneri ve istekleri Ankara’ya iletti

DTO Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Erdoğan, genel müdürleriyle Denizli’ye gelen Ticaret Bakanı Dr. Mehmet Muş’un Denizli iş ve ekonomi dünyasıyla yaptığı toplantıya katıldı. Toplantıda şehrin ve yatırımcıların ilk sıralarda yer alan beklentilerini dile getiren Başkan Erdoğan, Denizli’den İzmir’e yük taşımacılığı yapabilecekleri çift hat demiryolu istedi.

 

Tüm sektörlerin genel sorunları ile taleplerini ve finansmana erişimle ilgili beklentilerini belirlemeye çalıştıklarını dile getiren Başkan Erdoğan, “20 bin üyemize e-posta yolladık; yüzde 75’inden geri dönüş oldu. Farklı farklı sektörlerdeki üyelerimizden gelen talep ve önerileri sizin için tek tek derledik. Uzun yıllardan beri gündemimizde olan Denizli-Aydın Otoyolumuzun ihalesinin geçen yıl yapılması, çalışmalarının başlamış olması ve 2023’te bitecek olmasından dolayı, şahsım ve Denizli Ticaret Odası olarak Cumhurbaşkanımıza teşekkürlerimizi arz ederim. Bu yolun, ticari hayatımıza da büyük katkı sağlayacağına inanıyorum. Konuşmaya ulaşımdan başlamışken ve yoldan bahsetmişken, Denizli’mizden tren yoluyla yük taşımacılığı konusunda büyük sıkıntılarımız var! Ulaşım, iş dünyamız için hayati önem taşıyor. Sarayköy’den İzmir’in limanlarındaki 2 noktaya, Alsancak ile Aliağa’daki Nemport Limanlarına doğrudan taşıma yapılabiliyor. Ve biz bu yolu deniz ötesine, uzak mesafelere ulaşmak, ihracat yapmak için sıkça kullanıyoruz. Çift hatlı demiryolumuzun olmaması, en büyük sıkıntımız. İzmir’den Selçuk’a kadar çift hat olan demir yolumuz, buradan itibaren Denizli’ye kadar tek hatta düşüyor. Yük treni ile yolcu treni karşılaşınca, yük treni beklemek zorunda kalıyor. Bu yüzden, mesafenin kısa olmasına rağmen, yük trenimiz Sarayköy’den İzmir’deki limanlara bir günde ancak ulaşabiliyor. Bu sorunun aşılabilmesi, vakit kaybının ortadan kaldırılması için, demir yolumuzun tamamının çift hat olması gerekiyor. Hattın tamamının elektrifikasyonu da sağlanmalıdır. Çünkü, elektrikli tren ile dizel tren arasında 1’e 6 oranında büyük bir maliyet farkı oluyor. Bu da girdi maliyetimizi artırıyor. Denizli Sarayköy’den kalkan yük treni, İzmir’deki Nemport Limanı’na direkt girebiliyor. Yüklerimiz, TCEEGE Limanı’na ise belirli bir mesafeden karayolu ile aktarılıyor. Bu da maliyetimizi artırıyor. BU sorunumuzun ortadan kalkması için Denizli iş dünyası olarak demiryolu hattımızın TCEEGE Limanı’na bağlanmasını istiyoruz. Bu sayede, maliyetimiz düşecek; zaman kaybımız da olmayacaktır. İhracatın ve işlerin hızla artmasından dolayı artık lokomotif ve vagonlar da yetersiz kaldı. Bölgemize acilen lokomotif ve vagon takviyesi yapılmasını bekliyoruz. Üretmek, satmak, ihraç etmek ve kazanmak, ülkemize de kazandırmak istiyoruz. Ülkemizin ilk 10’unda yer alan ihracatçı bir kentiz. Çardak Havalimanımızdan kargo taşımacılığı yapamıyoruz. E-ihracat için, havalimanımızda kargo terminali olması son derece önemli; Türk Hava Yolları’nın bu konuda girişim başlatması ve gereken yetkisinin verilmesi için desteğinizi bekliyoruz. Ayrıca, Denizli İstanbul arasındaki sefer sayılarımız, yoğunluk yaşadığımız dönemlerde yetersiz kalıyor. Bu konuda da desteğinize ihtiyacımız var. Denizli iş dünyası olarak, ticaretimizi daha da geliştirebilmek adına bu sorunumuzu da ele almanızı talep ediyoruz. Sayın Bakanım, ihracatta rekorlarla dolu bir yılı geride bıraktık. Bu yoğunluktan ve tedarik zincirindeki problemlerden de kaynaklanan bazı sıkıntılarımız oluştu… İhracatın artmasıyla ortaya çıkan yoğunluktan, sınır kapılarındaki bekleme süreleri kat kat arttı; 3-4 güne kadar çıktı. Bu da termin sürelerini uzattı; maliyetimizi artırdı. Çalışanlarımızın psikolojisini bile bozdu, bozuyor. Örnek verecek olursam; Kapıkule Sınır Kapımızın kapasitesi 1000-1200 araç iken, sınırdan çıkan araç sayısı zaman zaman çok daha fazla olduğundan dolayı, sınırda bekleme ve yığılma oluyor. Özellikle, Bulgaristan sınırındaki kapılarımız Hamzabeyli ve Kapıkule’nin karşısında bulunan Kapitan Andreevo ve Lesova Sınır Kapılarının kapasitelerinin artırılması için, bir an önce üst düzey girişimlerde bulunulmalıdır. Yoğunluğun gittikçe artacağının öngörülmesinden dolayı, ivedilikle alternatif kapıların ve yolların devreye sokulması gerekmektedir. Bu sıkıntıyı ortadan kaldırabilmek için bir önerimiz var. Daha önce de uygulanan Sakarya Karasu İle Köstence arasındaki Ro-Ro seferleri acilen yeniden başlatılmalı; bir an önce tekrar devreye sokulmalıdır. Böyle bir düzenleme, Kapıkule’deki yoğunluğun aşılmasına çözüm olacak ve beklemeyi ortadan kaldıracaktır. Bu sorun Hamzabeyli, İpsala, Sarp ve Habur Sınır Kapıları gibi tüm sınırlarımızda yaşanmaktadır. Buralarda da acilen gerekli tedbirler alınmalıdır. Sayın Bakanım, öte yandan, malumunuz tüm sektörlerde girdi maliyetlerimiz arttı; kâr payımız düştü. İhracatçımızın hızının kesilmemesi için, navlun primi desteği sağlanması, çok faydalı olacaktır” dedi.

Yorumlar (0)
17
kapalı
Namaz Vakti 10 Mayıs 2024
İmsak 04:16
Güneş 05:51
Öğle 13:05
İkindi 16:54
Akşam 20:09
Yatsı 21:38
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 35 96
2. Fenerbahçe 35 90
3. Trabzonspor 35 58
4. Başakşehir 35 55
5. Beşiktaş 35 54
6. Alanyaspor 35 49
7. Kasımpasa 35 49
8. Rizespor 35 49
9. Sivasspor 35 48
10. Antalyaspor 35 45
11. A.Demirspor 35 44
12. Samsunspor 35 42
13. Kayserispor 35 41
14. Ankaragücü 35 39
15. Karagümrük 35 37
16. Konyaspor 35 37
17. Gaziantep FK 35 35
18. Hatayspor 35 34
19. Pendikspor 35 33
20. İstanbulspor 35 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 33 72
2. Göztepe 33 69
3. Sakaryaspor 33 57
4. Bodrumspor 33 56
5. Ahlatçı Çorum FK 33 56
6. Kocaelispor 33 55
7. Bandırmaspor 33 50
8. Boluspor 33 50
9. Gençlerbirliği 33 50
10. Erzurumspor 33 44
11. Manisa FK 33 40
12. Ümraniye 33 40
13. Keçiörengücü 33 39
14. Tuzlaspor 33 37
15. Adanaspor 33 36
16. Şanlıurfaspor 33 35
17. Altay 33 9
18. Giresunspor 33 7
Takımlar O P
1. Arsenal 36 83
2. M.City 35 82
3. Liverpool 36 78
4. Aston Villa 36 67
5. Tottenham 35 60
6. Newcastle 35 56
7. Chelsea 35 54
8. M. United 35 54
9. West Ham United 36 49
10. Bournemouth 36 48
11. Brighton 35 47
12. Wolves 36 46
13. Fulham 36 44
14. Crystal Palace 36 43
15. Everton 36 37
16. Brentford 36 36
17. Nottingham Forest 36 29
18. Luton Town 36 26
19. Burnley 36 24
20. Sheffield United 36 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 87
2. Girona 34 74
3. Barcelona 34 73
4. Atletico Madrid 34 67
5. Athletic Bilbao 34 61
6. Real Sociedad 34 54
7. Real Betis 34 52
8. Valencia 34 47
9. Villarreal 34 45
10. Getafe 34 43
11. Deportivo Alaves 34 41
12. Sevilla 34 41
13. Osasuna 34 39
14. Las Palmas 34 37
15. Celta Vigo 34 34
16. Rayo Vallecano 34 34
17. Mallorca 34 32
18. Cadiz 34 26
19. Granada 34 21
20. Almeria 34 17