DTO Başkanı Erdoğan demiryolu taşımacılığı sorununa el attı

Denizli Sanayici, Tüccar ve İş Adamları Platformu Dönem Sözcüsü ve Denizli Ticaret Odası (DTO) Başkanı Uğur Erdoğan, demiryolundaki yük taşımacılığıyla ilgili işleyiş, altyapıdaki son durum, aksaklıklar ve beklentilerle ilgili Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) müdürleri ile istişare toplantısı gerçekleştirdi.

DENİZLİ 25.11.2022, 12:56
DTO Başkanı Erdoğan demiryolu taşımacılığı sorununa el attı

DTO hizmet binasında düzenlenen istişare toplantısında Denizli Sanayi Odası (DSO) Başkanı Selim Kasapoğlu, Denizli Ticaret Borsası (DTB) Başkanı İbrahim Tefenlili, Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Başkanı Hüseyin Memişoğlu, Denizli Organize Sanayi Bölgesi (DOSB) Müdürü Ahmet Taş ve ilgili sektörlerin temsilcileri bir araya geldi. Toplantının açış konuşmasını yapan Denizli Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Erdoğan, mevcut durumla ilgili katılımcıları ayrıntılı bilgilendirdi.

Başkan Erdoğan, “Platformumuzdan gelen talep üzerine bugün ele alacağımız konu hakkında detaylı bir çalışma yürüttük. Bazı görüşmelerimiz ve temaslarımız oldu. Bu kaynaklardan edindiğim bilgiyi özetle sizinle de paylaşmak isterim. Denizli-İzmir arasında kalan demiryolundaki taşımada, dizel yakıtla çalışan lokomotifler kullanılmaktadır. Bu lokomotiflerin tüketimi 8 litre/km civarında olduğundan, 500 ton altındaki yükler kullanıcı açısından karlı olarak taşınamamaktadır. Her gün bir sefer yapan trenimiz, 26 vagonda 52 konteyner taşıma kapasitesine sahiptir. Kendisini ekonomik olarak amorti etmiş olan vagonlar, sıklıkla arıza çıkarabilmekte ve bakım onarımları nispeten uzun sürmektedir. Burada taşıma kısıtı ise Ortaklar Selçuk mevkinde bulunan Çamlıktepe’deki rampadan kaynaklanmaktadır. Burası olmasa 140-150 konteyner ile 2400 ton/sefer yüke kadar çıkılması mümkündür. Selçuk sonrasında İzban ile taşıma yapılabilirken Denizli’den o noktaya kadar ancak tek yönlü hatla gidilebilmektedir. Demiryolu ile taşımada ayrıca sadece trenle taşımanın değil arka alan maliyetlerinin de dikkate alınması gerekmektedir. Burada karayolu taşımasında kullanılan araç, yakıt ve şoför maliyetlerinin yanı sıra elleçleme makinesi kullanımı da hesaba katılmalıdır. Bu da bu hattı kullanan üyelerimizin maliyetini artırıyor. Biz de bunu azaltmanın ve şartları iyileştirmenin yollarını arıyoruz” diye konuştu.

Başkan Erdoğan, verimliliği artırmaya yönelik önerilerini açıkladı
DTO Başkanı Erdoğan, demiryolu taşımacılığında verimliliğin artırılabilmesi için bazı önerilerde de bulundu. Başkan Erdoğan, “Tek yönlü hattın çift yönlüye dönüştürülmesi ve sefer sayısının artırılması, dizel lokomotiflerin elektrifikasyonu ile hattın komple elektrikli tren yoluyla maliyetlerinin düşürülmesi, sinyalizasyon çalışmalarının tamamlanması, Ortaklar Selçuk mevkinde bulunan Çamlıktepe’deki rampanın tünelle aşılması ve bu şekilde yolun 10 km kısaltılması ile yük miktarının da artırılabilmesi, ayrıca Torbalı Kemalpaşa arasında bypass ile İzban’ın aşılması gerekmektedir. Arka alan maliyetlerinin aşılamaması sebebiyle, Kaklık Lojistik Merkezi’nin sadece doğumuzdaki Mersin, Kahramanmaraş gibi illerle ve Orta Asya ile Ortadoğu ülkeleriyle yapılan ticarette özellikle de hammadde ithalatında avantaj sağlayabileceğini düşünmekteyiz” dedi.

Yorumlar (0)
17
kapalı
Namaz Vakti 01 Kasım 2024
İmsak 05:59
Güneş 07:21
Öğle 12:52
İkindi 15:47
Akşam 18:14
Yatsı 19:30
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 10 28
2. Samsunspor 10 22
3. Fenerbahçe 9 20
4. Beşiktaş 9 20
5. Eyüpspor 10 16
6. Göztepe 9 15
7. Başakşehir 9 15
8. Sivasspor 10 14
9. Trabzonspor 9 12
10. Kasımpasa 10 11
11. Konyaspor 10 11
12. Antalyaspor 10 11
13. Bodrumspor 10 10
14. Rizespor 9 10
15. Gaziantep FK 9 9
16. Alanyaspor 10 9
17. Kayserispor 9 8
18. Hatayspor 9 3
19. A.Demirspor 9 1
Takımlar O P
1. Erzurumspor 10 19
2. Kocaelispor 10 19
3. Karagümrük 10 18
4. Bandırmaspor 10 18
5. Ümraniye 10 17
6. Esenler Erokspor 10 16
7. Ankaragücü 10 16
8. Igdir FK 10 15
9. Boluspor 10 15
10. Manisa FK 10 14
11. Şanlıurfaspor 10 14
12. Keçiörengücü 10 14
13. Pendikspor 10 14
14. İstanbulspor 10 13
15. Amed Sportif 10 13
16. Ahlatçı Çorum FK 10 13
17. Gençlerbirliği 10 12
18. Sakaryaspor 10 10
19. Adanaspor 10 6
20. Yeni Malatyaspor 10 -3
Takımlar O P
1. M.City 9 23
2. Liverpool 9 22
3. Arsenal 9 18
4. Aston Villa 9 18
5. Chelsea 9 17
6. Brighton 9 16
7. Nottingham Forest 9 16
8. Tottenham 9 13
9. Brentford 9 13
10. Fulham 9 12
11. Bournemouth 9 12
12. Newcastle 9 12
13. West Ham United 9 11
14. M. United 9 11
15. Leicester City 9 9
16. Everton 9 9
17. Crystal Palace 9 6
18. Ipswich Town 9 4
19. Wolves 9 2
20. Southampton 9 1
Takımlar O P
1. Barcelona 11 30
2. Real Madrid 11 24
3. Villarreal 11 21
4. Atletico Madrid 11 20
5. Athletic Bilbao 11 18
6. Real Betis 11 18
7. Mallorca 11 18
8. Osasuna 11 18
9. Rayo Vallecano 11 16
10. Sevilla 11 15
11. Celta Vigo 11 13
12. Real Sociedad 11 12
13. Girona 11 12
14. Leganes 11 11
15. Getafe 11 10
16. Deportivo Alaves 11 10
17. Espanyol 11 10
18. Las Palmas 11 9
19. Real Valladolid 11 8
20. Valencia 11 7