Uzaktan eğitimde öğrencilerin yaşadığı sıkıntılar için pratik tavsiyeler

Merkezefendi Sağlıklı Hayat Merkezi Çocuk Gelişimi Danışmanı Şeyma Akgün Nur, hem çocuk hem de aileler için yeni ve farklı bir deneyim olan uzaktan öğrenme sürecinde çocukların ve ebeveynlerin yaşadığı sıkıntılara vurgu yaparak bazı tavsiyelerde bulundu. 

DENİZLİ 31.03.2021, 12:42
Uzaktan eğitimde öğrencilerin yaşadığı sıkıntılar için pratik tavsiyeler

Korona virüs salgınından önce, ebeveynlerin sık sık çocuklarının okul gününde dijital medya kullanımının miktarı hakkındaki endişelerini dile getirdiklerini belirten Çocuk Gelişimi Danışmanı Şeyma Akgün Nur, uzaktan öğrenmeye geçişin bu endişeleri daha da şiddetlendirdiğini söyledi. Nur; “Pandeminin diğer tüm stresleriyle birleştiğinde, ebeveynlerin uzaktan öğrenmeye karşı mükemmeliyetçilikten umutsuzluğa kadar değişen bir dizi tepkisi olabilir. Bu konuda bir uzmandan yardım almak; ebeveynlerin durumlarına karşı duygusal tepkilerini belirlemelerine yardımcı olabilir ve ebeveynlerin öfkeleri, umutsuzlukları, yorgunlukları ve çaresizlikleri hakkında konuşurken kendilerini güvende hissetmelerini sağlayabilir. Ebeveynler öncelikle şu noktayı atlamamalıdır ki; çocukların beyinleri en iyi ekranlar aracılığıyla öğrenecek şekilde tasarlanmadı ve çoğu teknoloji programı da çocuklara öğretmek için tasarlanmadı” diye konuştu. 
 
"Çocukların bir fikir sunmak veya başkalarıyla birlikte gülmek için seslerini açmasına gerek yoktur" 
Ebeveynler için çevrimiçi öğrenme ile okul ortamı arasındaki farklara değinen Çocuk Gelişimi Danışmanı Şeyma Akgün Nur, şu örnekleri verdi; "Video platformları, grup aktivitelerinin sosyal ortamını sunmaz. Çocuklar, görüntülü sohbette gördükleri gibi, grup aktiviteleri süresinde kendi yüzlerini görmezler. Şahsen, sınıf arkadaşlarının yüzlerinden ve sınıfın paylaşılan alanından gelen tüm bilgileri işlemek daha kolaydır ve bu nedenle, dikkatin nereye odaklanacağını bilmek daha kolaydır. Çocukların bir fikir sunmak veya başkalarıyla birlikte gülmek için seslerini açmasına gerek yoktur. Çocuklar çevrim içiyken sosyal medya, internet aramaları veya video oyunları aracılığıyla sonsuz miktarda eğlenceye erişebilir ve bu da onları dersler sırasında çoklu görev yapmaya yönlendirebilir. Zorlandıklarında veya sıkıldıklarında, birçok çocuk bilgisayardan eğlence ve oyun sitelerine ulaşabilir. Okulda çocuklar sıkıldıklarında sınıfta hareket ederler, dışarı çıkarlar ve tüm duyularını harekete geçiren, gözlerini yeniden odaklayan ve eklemlerini geren diğer aktiviteleri yaparlar. Bunun aksine, pek çok çocuk gün boyu dizüstü bilgisayarında gözleri ile aynı noktada oturuyor ve çok algılı bir yaklaşımla öğretilen derslere erişemeyebiliyor. Bu noktada dersi takip edememe, dersten kopma gibi durumlar yaşanabiliyor” dedi. 
 
“Ebeveynler, çocukların zorlandıkları noktaları öz-şefkatle dinlemeli” 
Akgün Nur, uzaktan öğrenme döneminde; ebeveynlerin bu süreç ile en iyi başa çıkma stratejilerinin; egzersiz yapmaya, yeterince uyumaya, aileleriyle olumlu zaman geçirmeye çalışmaları ve gerekirse yakın çevre veya uzmanlardan destek görmeleri olduğunu belirterek; “Uzaktan öğrenmenin zorluklarına işaret etmek, ebeveynlerin cesaretini kırmak için değil, bunun mükemmel olmayan bir düzen olduğunu ve işler mükemmel gitmediğinde kendilerine ve çocuklarına karşı nazik olmaları gerektiğini anlamalarına yardımcı olmak için vurgulamaktayız. Ebeveynler, çocuklarla birlikte çevrimiçi öğrenmeyi konuşurken, neden bu kadar zor hissettirdiğini ifade etmelerine yardımcı olmalı, zorlandıkları noktaları öz-şefkatle dinlemeli, başka çocuklarla kıyaslamaya girmemeli, çocukların verdikleri geri dönüşler doğrultusunda ev-ortam düzenlemelerine gitmelidirler” şeklinde konuştu. 
 
Uzaktan öğrenmenin zorluklarını aşmanın ipuçları 


Uzaktan eğitim zor olsa da, bir sınıf topluluğu ile bağlantı kurmak gibi önemli eğitimsel faydalar sağladığını da ifade eden Şeyma Akgün Nur, derslere ve müfredata maruz kalmanın, ekranlar üzerinden yenilikçi bir şekilde bağlantı kurmaya çalışan öğretmen ve çocuklar için yeni bakış açıları geliştirebileceğini söyledi. Nur, bazı çocukların uzaktan öğrenmeye iyi adapte olduğunu ve hatta bunu tercih edebildiğine dikkat çekti ve çevrim içi öğrenmeyi zor bulan çocukların ebeveynleri için yararlı olabilecek şu ipuçlarını verdi: “Sanal okul sırasında çocuk farklı internet ortamlarına girmeye veya çevrimiçi oyun oynamaya karşı koyamazsa, ödevlerini yazılı bir şekilde isteyebilirsiniz. Ayrıca okul yönetimine ders esnasında sosyal medyayı veya diğer cazip siteleri engellemek için bir tarayıcı izleme hizmeti olup olmadığını sorabilirsiniz. Öğrenme güçlüğü çeken veya geciken becerilere sahip çocuklar için ilerlemelerini takip edin. Akademik beceriler geride kalıyorsa veya duruyorsa, okul yönetimi bu durumu size bildiriyorsa, video oturumları veya yüz yüze oturumlar yapın. Ders yükü çok fazlaysa veya çocuklar çalışmak için karşı koyuyorsa, çocuğun gerçekten pratik yapması gereken konulara odaklanmalarını isteyin. Unutmayalım ki bu süreç çocuk ve aileler için oldukça yeni ve farklı bir deneyim. Bu süreçte ebeveyn-öğrenci-öğretmen işbirliğinde ilerlemek en doğru yaklaşım olacaktır” dedi. 

Yorumlar (0)
17
kapalı
Namaz Vakti 16 Mayıs 2024
İmsak 04:08
Güneş 05:46
Öğle 13:05
İkindi 16:55
Akşam 20:14
Yatsı 21:46
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 36 99
2. Fenerbahçe 36 93
3. Trabzonspor 36 61
4. Başakşehir 36 58
5. Beşiktaş 36 55
6. Kasımpasa 36 52
7. Alanyaspor 36 50
8. Rizespor 36 49
9. Sivasspor 36 48
10. Antalyaspor 36 45
11. A.Demirspor 36 44
12. Samsunspor 36 42
13. Kayserispor 36 41
14. Konyaspor 36 40
15. Ankaragücü 36 39
16. Gaziantep FK 36 38
17. Hatayspor 36 37
18. Karagümrük 36 37
19. Pendikspor 36 36
20. İstanbulspor 36 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 34 75
2. Göztepe 34 70
3. Sakaryaspor 34 60
4. Bodrumspor 34 57
5. Ahlatçı Çorum FK 34 56
6. Kocaelispor 34 55
7. Boluspor 34 53
8. Gençlerbirliği 34 51
9. Bandırmaspor 34 50
10. Erzurumspor 34 44
11. Ümraniye 34 43
12. Manisa FK 34 40
13. Keçiörengücü 34 40
14. Adanaspor 34 39
15. Şanlıurfaspor 34 38
16. Tuzlaspor 34 38
17. Altay 34 10
18. Giresunspor 34 7
Takımlar O P
1. M.City 37 88
2. Arsenal 37 86
3. Liverpool 37 79
4. Aston Villa 37 68
5. Tottenham 37 63
6. Chelsea 37 60
7. Newcastle 37 57
8. M. United 37 57
9. West Ham United 37 52
10. Brighton 37 48
11. Bournemouth 37 48
12. Crystal Palace 37 46
13. Wolves 37 46
14. Fulham 37 44
15. Everton 37 40
16. Brentford 37 39
17. Nottingham Forest 37 29
18. Luton Town 37 26
19. Burnley 37 24
20. Sheffield United 37 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 36 93
2. Barcelona 35 76
3. Girona 36 75
4. Atletico Madrid 36 73
5. Athletic Bilbao 36 62
6. Real Betis 35 55
7. Real Sociedad 35 54
8. Villarreal 36 51
9. Valencia 35 48
10. Getafe 36 43
11. Deportivo Alaves 36 42
12. Sevilla 36 41
13. Osasuna 36 41
14. Rayo Vallecano 36 38
15. Celta Vigo 36 37
16. Las Palmas 35 37
17. Mallorca 36 36
18. Cadiz 36 32
19. Granada 36 21
20. Almeria 35 17